خواب هایم
شعر و ترانه
چهار شنبه 16 شهريور 1398برچسب:شعر,ترانه,غزل,شعر طنز, :: 18:10 ::  نويسنده : علی حبیبی

من را به کجا می برد این فکر وخیالم

تا باز بگوید غزلی روح زلالم

کو شوکت دیرینه ی من،سرکشیم کو؟

پاشیده ترین سلسله ی رو به زوالم

ای عشق ز من بگذر و بگذر که زیاد است

در شهر طرفدار شما،مردم عالم

ای عشق من آنم که اگر میوه به زن داد

می خواست زمین افتد از این میوه ی کالم

صد بار به تکرار بپرسم که چرا من؟

گویی نشنیدی تو ز من هیچ سوالم

از لطف تو مشهور شدم رتبه ی خوبی است

اواره ترین شاعر پرسشگر سالم

در خود گمم و گم شده از خویش چه دارد؟

جز اینکه به دوش قلم و وازه وبالم

(وان کس که چو ما نیست در این شهر کدام است؟)

این طعنه ی حافظ به من و قرعه ی فالم

در ان نگاه چه سری است یا چه جادویی است

که مثل معبد پر رمز و راز هندویی است

جواب پرسش من را کسی نمی داند

چه در حسادت چشمان خیس اهویی است؟

نگاه ماه، ز بالا به روی روشن تو

خدا گواه که دیگر کمال پر رویی است

تنت لطیف تر از غنچه های سوسن ها

به عطر و بوی هفت باغ شب بویی است

به هر کجا که تو باشی مرا وطن انجاست

بهار،باعث سکنای هر پرستویی است

خدا کمک طلبید از فرشته نوبت تو

که افریند و بی شک همین که می گویی است

دوباره پرسش من جان تازه می گیرد

در ان نگاه چه سری است یا چه جادویی است؟

میدانم این نوشته را ،داری سیاه میکنی

اما بدان عزیز من، که اشتباه میکنی

ماتا ابدبرای هم...ان عهد های کهنه را

من باورم نمیشود، داری تباه میکنی

هی خیره ام به عکس تو،عکسی که هردو تای ما

شانه به شانه پیش هم،من را نگاه میکنی

تکلیف من چه میشود؟تنهایی همیشگی

قدیسه ی خدای رخ،داری گناه میکنی

فتوای دیگری بده ،با حرفهای دیشبت

انگار مردن مرا ،داری مباح میکنی

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 145
بازدید کل : 39293
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->